Man ska aldrig sluta tro - Del 3 (sista delen)

Här kommer sista delen, även den ganska kort men det får duga!

 
Jag är inte så längtansfull efter att få sätta mig vid datorn när jag vaknar. Hoppet har försvunnit.
Så jag dröjer ut tiden tills då jag sätter mig vid datorn. Jag är ute under dagen, cyklar till badstranden som inte är så himla långt bort och badar, solar och ligger och läser mest. Jag tänker även väldigt mycket, egentligen, varför spelar jag stardoll? Jag anstränger mig så mycket med att få folk att upptäcka mig, få folk att se mig, men utan resultat.
Jag har allting på min sida i topptrim, min svit har jag spenderat många timmar på, jag älskar faktiskt att inreda. Mitt album är välorganiserat och ser professionellt ut och kollage förnyar jag minst en gång i veckan om inte mer då jag har tråkigt, och min docka, hon är lätt sminkad och hennes ögonskugga byter jag för att matcha det hon har på sig.
Jag fattar inte vad jag behöver ändra? Min docka är unik, hon är speciell, men måste man vara en solbränd bimbo för att få besökare?
Jag bestämmer mig för att sluta på stardoll. Det är ingen mening med att vara kvar där om ingen ens märker en.

Jag går upp till mitt rum och är väldigt trött och nedstämd och loggar in,  ska precis skriva i min presentation att jag slutat när jag upptäcker de väldigt många siffrorna jag har vid "händelser" knappen. Jag piggnar genast till och klickar på den. Jag tappar hackan, 1423 gästboksinlägg, 213 på album, 325 på kollage och 928 vänförfrågningar.
Jag blir tvungen att blinka flera gånger och det tar ett tag innan jag vaknar ur min dvala.
"Vad i...."
Jag kollar på startsidan och bläddrar ner och letar efter något, t.ex. en text där det står "Problem med händelser-knappen, ovanligt höga nummer kan uppkomma, vi jobbar på det." men jag hittar inget. Tillslut dras mina ögon till dagens catwalk vinnare och, vänta här... är inte det där MIN docka?! Jo det är det, min dockas ansikte ler där den står i Catwalk rampljuset. Hur i hela friden har jag lyckats bli Catwalk vinnare?
Jag börjar le...
"Det kan väl inte vara...." Jo det måste det väl, alla besöken jag gjorde? Men besöken kan ju inte påverka om man blir Catwalk vinnare? Nej, det kan det inte. Förmodligen måste folk ha tyckt min docka var fin. Jag börjar storflina.
"Jag vann! Jag vann! Jag vann!" jag nästan dansar en segerdans på golvet i mitt rum.
Tillslut när jag lugnat ner mig så går jag till min svit, jag börjar läsa de översta gästboksinläggen.
" Wow, your doll is goooooorgeous! Not wierd you wun the catwalk."
"Congratz, I really like your doll, 5/5"
"Love your suite ;* Take care"
Dessa gästboksinlägg är följda med hundratals 5/5.

Jag blir så glad! Äntligen, jag har fått uppmärksamhet ifrån omvärlden!
Och jag har helt glömt bort varför jag loggade in på stardoll.


//LadyElvira99

Kommentarer
Postat av: Josefine_123

Din novell var faktiskt väldigt bra! Gillar att det handlar om Stardoll då detta är en blogg om Stardoll. Bra jobbat! =)

Svar:
zerosvtest.blogg.se

2013-07-02 / 12:22:53
URL: http://josefinesbeauty.blogg.se/
Postat av: Smartnonon

Så sjukt bra! Sett alla delar!:) Du kan bli en författare♥

Svar: Aww, det värmer! Har faktiskt funderat på författaryrket ganska länge.... //LadyElvira99
zerosvtest.blogg.se

2013-07-07 / 19:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Latmask upd; Klicka för gamla gratis saker! ♥
bloglovin

RSS 2.0